mandag 11. august 2014

Fotomagneter DIY






Jeg får alltid massevis av inspirasjon når jeg er innom Søstrene Grene. 
De har så utrolig mange morsomme (og rimelige) hobbyeffekter! 
I sommer fant jeg tidenes kupp, nemlig magnetark! 

Har aldri sett det i noen hobbybutikk tidligere, 
så jeg hamstret med en liten bunke hjem! 

Inspirert av de populære instagram-magnetene 
som man kan bestille nå for tiden, laget jeg mine egne 
magneter med sommerminner fra Instagram. 





Jeg skrev først ut bilder i små kvadrater (mine har ulike størrelser)  
på glanset fotopapir. Etter det laminerte jeg bildene i en lamineringsmaskin. 
For at lamineringen skulle holde best mulig lot jeg det være igjen en liten  
kant med folie rundt bildene når jeg skulle klippe de til. 




Til slutt klippet jeg til passende biter fra magnetarket og limte de på baksiden av bildene. 
 Jeg brukte en stor saks (les: kjempestor skreddersaks) til å klippe i magnetarket.

PS: Husk å ha limen på den riktige siden av magnetarket! 


Herlige sommerminner klare for å pryde kjøleskapet utover høsten! 
Magnetark altså... Genialt! 



God ny uke til deg!




3 kommentarer:

  1. Så flott og personlig! :) Ja, jeg er helt enig, man blir inspirert av å ta seg en tur innom Søstrene Grene. :)

    SvarSlett
  2. Så flott:)skulle virkelig ønskt å hatt SG nærmere,billig og masse fint!
    Ønsker deg ein fin kveld;)
    Klem fra Lilllian

    SvarSlett
  3. Herlig DIY!
    Så morsomt og inspirerende å se alt det fine du lager!

    Klem fra
    Lena

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!