fredag 13. juni 2014

Sommerlys DIY







Jeg har støpt sommerlys i deilig korall og lys rosa.

Glassene jeg har brukt er vanlige kjøkkenglass fra en gjenbruksbutikk. 
Lurt, ikke sant? Elsker effekten som fasettene i glasset lager! 








Her kommer et litt morsomt gjenbrukstips: For å få farge på stearinen 
har jeg rett og slett smeltet inn fargekritt underveis i støpingen.  
Du vet, den typen fargekritt som har papir rundt.  
De er nemlig laget av voks og er brennbare! 


NB: Vær forsiktig med å tilsette for mye farge, da vil lysene brenne dårlig. 
Enkelte typer fargekritt inneholder mye plast og de vil kvele flammen.  
Prøv deg frem med fargekrittene du har tilgjengelig! 


Jeg har prøvebrent mine og de fikk en fin og ren flamme. 
Ikke soter de heller! Denne damen er fornøyd! 


Lysstumper + fargekritt + kjøkkenglass = sant! 


Fremgangsmåte for lysstøping finner du i et tidligere innlegg, her.



Kremmerhusbloggen viste forresten frem DIY-organizeren min denne uka! 
Stor stas at de ønsket å vise frem ideen og bildene mine.  
Blir stolt av sånt! Innlegget kan du finne her. 




Håper du har gode sommerdager!







6 kommentarer:

  1. Så søte lys og for en lur idè! :) Søte farger. Kjempefin omtale på Kremmerhusets blogg. Så gøy og velfortjent. :)
    God helg og klem

    SvarSlett
  2. SÅ fine!
    Kjempeflott ide!

    God lørdagskveld fra
    Lena // Mrs. Monday

    SvarSlett
  3. Ååå, så fint det ble:)) ♥
    Tror jeg jammen meg jeg skal gjøre og:)
    Tror du det går med litt kodittorfarge, eller er det farlig på noen måte?
    Eller kanskje det gjør så ikke lyset brenner??

    Du er så DYKTIG!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, skjønne deg :)
      Syns virkelig at du skal prøve, morsomt prosjekt!
      Jeg har faktisk prøvd med konditorfarge selv en gang,
      laget påskegule lys ;) De brant normalt, men fargen
      bare forsvant etterhvert. Det bleknet på en måte.
      Var ikke så vellykket egentlig :P Hihi...
      Ha en herlig søndagskveld! God klem :)

      Slett
  4. Hmmm, da må jeg kjøpe slike fargestifter da skjønner jeg:)
    Skal prøve dette altså, så gøy og lage selv!

    SvarSlett
  5. De ble rett og slett utrolig flotte, wow!!
    Klem og nyt snart ferien du og!
    Anette♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!