mandag 2. juni 2014

Fargerike glass






Hurra - juni er her!! 


Håper du har gode sommerdager der du er. 


Jeg har gjort en liten fin DIY som jeg så  
på Pinterest for en god stund tilbake; 

Oppbevaringsglass i deilige farger.  












Syltetøyglass malt med interiørmaling på innsiden. 

Slik gjør du det: 

Hell litt maling i glasset og skru på lokket. 
Fordel malingen rundt inni glasset ved å snu å vende på det. 
Tøm den overflødige malingen tilbake i malingsboksen. 
Et tips kan være å la glasset stå en stund på hodet (med lokket på) 
for å få bort mest mulig av malingen som er til overs. 

La glasset stå til tørk noen dager, med lokket av. 
Hvis det malingen ikke dekker helt etter første runde, 
kan du gjenta prosessen til du er fornøyd med resultatet. 
Om det kommer noen malingsflekker på utsiden av glasset 
kan de enkelt skrapes vekk når malingen har tørket. 

Jeg brukte  Jotun Lady 
S4020-B50G (Sjøsmaragd) 
og S3040-B10G (Petrol) 



Hjertelig velkommen til nye følgere forresten! 
Hyggelig å se at stadig flere oppdager  
Hverdagsbloggen og trives her! 

Lurer du på noe angående dette prosjektet, 
eller noen av de andre prosjektene mine? 
Legg igjen en kommentar eller send en mail 
- så svarer jeg deg så godt jeg kan! 





Ha en nydelig sommeruke! 







2 kommentarer:

  1. Wow, så flotte de ble... herlige farger:)

    Ønsker deg en finfin uke:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Åh! Disse var skikkelig fine! Og nydelige farger :-) Skulle ønske jeg hadde litt tid til den slags. Får nyte bildene hos deg heller. Hihi. Håper du får en fin tirsdagskveld. Klem fra Monica.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!