mandag 9. juni 2014

DIY Organizer






Det er vel ingen hemmelighet at jeg er glad i praktisk oppbevaring... 
Spesielt når den er både praktisk og fiiiiin! 

Kremmerhuset selger noen kjempekule glassvaser til vegg, 
og nå for tiden er de til og med på salg! (Bare se her.) 
Disse gav meg ideen om å lage en vegg/plate til oppbevaring på kontoret. 
Platen kan enten stå på et skrivebord eller henges på veggen. 






Du trenger: 

Glassvaser fra Kremmerhuset (de selges i to størrelser, jeg har den største) 
En hobbyplate i tre, i ønsket størrelse (jeg kjøpte min hos Coop Obs Bygg) 
Marmorplast (fra Panduro) eller maling/interiørbeis i den fargen du liker, 
og korte skruer (jeg brukte ulike typer skruer, men det velger du helt selv!) 







Min plate er 60cm lang og 30cm høy, jeg ville ha den liggende. 
Om du ønsker en større plate kan du velge å lage en kvadratisk, 
da passer det godt med for eksempel 4 av de små vasene, i to høyder. 

Jeg er gravid og bør holde meg unna maling og beis,  
og da ble den nydelige marmor-plasten fra Panduro redningen! 
Denne la jeg på i ett stykke for å dekke alle kanter.  
Husk å stryke bort alle luftbobler! 

Til slutt målte jeg opp og skrudde i skruene i ønsket høyde. 







Kul oppbevaring til penner, blyanter, linjaler, pensler, blokker og papir... 
I tillegg kan platen brukes som tavle/moodboard!  
Jeg laget litt ekstra ledig plass på sidene med tanke på det.  
Vasene kan enkelt hektes av skruene og flyttes på for å gi enda mer plass  
til å henge opp viktige beskjeder, eller herlige inspirasjonsbilder og prints. 


Håper du ble inspirert! 


God juni-uke til deg!






4 kommentarer:

  1. Så flott dette ble! Veldig delikat også. :) Alltid inspirernede å titte innom hos deg. :) Jeg kunne godt tenkt meg og kjøpt litt marmorplast altså, enkelt og veldig dekorativt. Jeg har en slik vase fra Kremmerhuset. Har hengt den opp på en pinne på kjøkkenet og akkurat nå er det markblomster i den.
    Håper du og dine har hatt en god pinse. :)

    SvarSlett
  2. Hei Toril :)
    Så flott, jeg elsker fine oppbevaringsplasser :)
    - tusen takk for tips... En stund siden jeg var
    innom da jeg har hatt en lengre pause pga
    forskjellig ting som har skjedd... men kjekt å
    være tilbake i blogglandia og på bloggbesøk :)
    Nå skal jeg ta meg en lengre titt nedover her
    hos deg :) Ønsker deg en fin ukestart som
    kommer. Klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Helt fantastisk dette! Klapper for deg! :) Lekker sak på kontorpulten. Syns et magasin bør vise frem denne diy'en jeg :-) Nyt tirsdagen i Sunnmøre, det regner her i dag, så ikke alltid like pent ;) Håper livet smiler. Klem Monica.

    SvarSlett
  4. Så smart og flott - marmorplasten gir en flott effekt:)
    Tusen takk for inspirerende tips:)

    Ha en finfin uke videre:)
    Klem Marianne

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!