torsdag 5. juni 2014

DIY med porselensmaling






Porselensmaling er noe jeg aldri kommer til å bli lei av! 
Jeg har gjort flere prosjekter på porselen tidligere, 
og denne gangen ble et porselensfat nytt med litt farger. 

Jeg digger IKEA sin serie Bråkig, som er designet av danske ArtRebels. 
Har sikret meg noen skåler i serien. Elsker fargene, mønstrene og formene! 
  
Inspirert av Bråkig ble fatet malt i svart og pasteller, 
mønsteret ble avlange firkanter i repetisjon.  
 Jeg tapet opp mønsteret med maskeringstape før jeg malte.
  








Fatet er kjøpt hos Europris for en stund tilbake.  
Elsker den avlange formen! Har tidligere tegnet på et tilsvarende fat, 
det fikk chevron-mønster i svart og hvitt. En favoritt! Fatet kan du se her.  

Porselensmaling skal tørke i et døgn før den skal herdes i stekeovn. 
Sett den i en kald ovn på 150 grader, i 35 minutter.  
Etter det tåler den oppvaskmaskin! 




Flere porselens-prosjekter finner du under 
etiketten DIY til høyre i menyen

God kveld til deg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!