fredag 25. april 2014

DIY Lys med maling







Flere enn meg som lengter etter mer farge i interiøret nå som våren er her? 

Nesten litt trist å pakke bort alt det deilige påskegule... 


Mitt akutte behov for farge resulterte i en superrask DIY: 
Hvite kubbelys malt med vannbasert hobby akrylmaling.  

NB: Lysene kan være brannfarlige. Passer best til pynt! 





Bruk en maskeringstape om du ønsker en rett linje slik som meg. 
Mal lysene i akkurat den nyansen du vil! 





NB: Husk å bruke en maling som er vannbasert,  
og mal bare på den nederste delen av lyset   
slik at malingen ikke vil komme i kontakt med flammene. 


La aldri lyset brenne uten tilsyn!! 







Min favorittfarge akkurat nå er denne deilige mintfargen. 
Ser du det fine stoffstykket på bildet? Det er mitt neste prosjekt! Jippi! 







Koselig at du besøker Hverdagsbloggen.


Ønsker deg gode vårdager! 







6 kommentarer:

  1. Så gøy! For en god idé. Men jeg lurer på, hvordan vet man at malingen ikke er brannfarlig? Sto det noe på den malingen du kjøpte? Jeg trodde egentlig all maling regnes som "brennbart" materiale ... ? :) xo Kat

    SvarSlett
  2. Hei du! Takk for spørsmålet :) Jeg har sett flere som har malt lys med vannbasert maling, men vet ikke selv hvordan malingen reagerer på flammene... Ser folk skriver ulikt på nettet. Skal skrive en advarsel om å holde malingen borte fra flammene jeg :) Vil ikke ha på meg at folk lager brannfelle :)

    SvarSlett
  3. Måtte ut på verandaen å prøve om malingen jeg brukte (vannbasert akrylmaling) var brannfarlig... Det var den ikke. Malingen bare smeltet sammen med stearinen. Likevel, man bør være veldig forsiktig :)

    SvarSlett
  4. Greit å teste det ut ja! Man vet jo aldri :) Lysene ble i hvert fall kjempefine!

    SvarSlett
  5. Hei Toril!
    Nå har eg bladd gjennom heile blogger din... ;) Så utruleg mange inspirerande prosjekt! Glad Lill Therese kunne vise meg bloggen din. Nå har eg fleire prosjekt å prøve meg på.
    Du veit kanskje ikkje kven eg er.? Tidlegare Ansgar-jente ;)
    Fortsett å blogge og spre DIY - GLEDE! :) Klem, Irene

    SvarSlett
  6. Hei Irene! Takk for kjempehyggelig hilsen! Blir så glad når jeg hører at noen finner inspirasjon her på bloggen. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen et spor! PS: Mannen min visste hvem du er :) Ønsker deg en GOD kveld! Klem til deg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!