tirsdag 8. april 2014

DIY betongegg






DIY-egg til påske, 
som ikke kan knuse... 

Laget av betong med eggeskal som former. 





Jeg begynte med å lage hull i bunnen på eggene, 
tømme eggene for innhold og skylle de forsiktig med vann. 




For å få fylt eggene lettest mulig blandet jeg en litt rennende betongblanding. 
Denne helte jeg i eggene, samtidig som jeg ristet de forsiktig for å få bort luftbobler. 
Eggene sto til tørk i ca tre døgn før jeg skrellet av skallet med en skarp kniv. 





Eggene kan spraymales, pyntes med bladgull, fjær eller bånd, 
eller man kan ha de som de er, røffe og naturlige. 


Morsomt og enkelt prosjekt...  
Det vanskeligste er å klare å vente ut tørketiden!  

Håper du fikk litt DIY-inspirasjon!



Blogges! 




5 kommentarer:

  1. Har så lyst å lage betongegg, så TUSEN TAKK for super oppskrift! :)
    Ønsker deg en god torsdag! :)

    SvarSlett
  2. Kult! Dette fikk jeg lyst til å prøve meg på :)

    SvarSlett
  3. Kult!!
    De ble jo knalltøffe:)

    SvarSlett
  4. Hvilken betong bruker du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! :) Jeg bruker vanlig fin-betong fra byggvarehandel. Om du syns den er for grov kan du evt. helle den igjennom et dørslag for å få bort de største steinene :) Det er iallefall helt klart det billigste alternativet! (Da har du til mange prosjekter! ;))

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!