lørdag 30. november 2013

God adventstid!






Tenk, nå er adventstiden endelig her! Herlig! 

Jeg tar, i år som ifjor, helt bloggge-fri i desember,  
men ville komme med et siste innlegg med litt inspirasjon inn i ventetiden. 

Igår hadde jeg superkoselig juleverksted med skjønne venninner, 
og en av tingene vi jobbet med da var fimoleire. En favoritt hos meg! 







Bruk pepperkakeformer og stans ut fine (eller kule) figurer! 
Lag hull i toppen med en strikkepinne, slik at du kan henge de opp med hyssing. 
Du kan også bruke stempler for å "prege" inn tekst eller motiv i leiren. 
Figurene herdes i ovnen på 110 grader i 10-30 minutter. 


Figurene kan du bruke til å henge på juletreet eller på en grein. 
Du kan bruke de til å pynte julegaver, lage bordkort/bordpynt, 
lage girlandere, lage tall til julekalenderen eller tall til adventsstaken.  






Min kremmerhuset-lysestake har fått fimo-stjerner med tall på. 

Om du ikke har prøvd fimoleire før, så anbefaler jeg varmt et fimo-prosjekt! 
Lite rot, og raskt å gjennomføre! 




Da gjenstår det bare for meg å ønske alle leserne mine en nydelig førjulstid. 
Husk å finne roen, midt i alt stress og to-do-lister. Kos deg med dine! 



Velsignet god jul til deg! 


J U L E K L E M







6 kommentarer:

  1. Fimoleire høres kjekt ut! :)

    Kos deg i desember! :)

    SvarSlett
  2. Kos deg i desember fine du:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så fine de ble:))
    Herlige som adventstall ♥

    KOS deg med desember og jul!!

    SvarSlett
  4. Å, for et gøy og lekkert tips :) takker, og som alltid - digger bloggen din.
    Du, jeg ville bare gi deg en skikkelig god klem og ønske deg en herlig førjulstid. Godt å ta bloggefri, jeg gjør nok snart det samme...for tiden eller kreftene strekker ikke til. Blir godt med jul og familietid :) Ønsker deg en fin-fin desember, Toril - og mange gode klemmer herfra

    SvarSlett
  5. Såå fine de ble :)
    Fimoleire er genialt!

    Ønsker deg en aldeles fortryllende desemberuke ♡
    Her er det full rulle på jobb, men til helgen reiser jeg til Tallinn med mannen - LYKKE!
    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  6. Bare innom med en juleklem :) håper du har kost deg så langt og at livet er bra. Ønsker deg noen fine dager, på slutten av dette året. mange klemmer <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!