lørdag 23. november 2013

DIY Julestrømpe





Tiden flyr og det nærmer seg jammen desember og adventstid! 
Jeg har laget nye julestrømper til hele familien i år
Det vil si, jeg SKAL lage til hele familien... Foreløbig er bare en klar. 


Kanten oppe er strikket i tykk ulltråd, 2 rette og 2 vrange. 
Bokstavene har jeg festet med vliselin. Hvit filt limt på rød filt. 
Jeg har aldri brukt vliselin før, men det er jo rett og slett helt genialt.  


Håper denne kan være til inspirasjon for noen! 







Julestrømpen skal fylles med snop og mandariner natt til julaften,
slik at en spent liten gutt kan finne den når han våkner om morgenen. Koselig!  

Jeg har tusenvis av diy-prosjekter på gang nå, 
noen av dem skal gjennomføres på juleverksted med gode 
venninner neste helg. Åh, som jeg gleder meg!! 


Håper du har fine novemberdager! 
Ønsker deg en herlig lørdag! 




6 kommentarer:

  1. Kjempefin!! Er jo til deg en bør gå når ideene mangler...!
    Klem♥

    SvarSlett
  2. Så flott julestrømpe,du er berre så flink!:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  3. Å, så koselig, nå fikk jeg dessuten julestemning - for jeg har våknet opp til julesokk hver eneste 1 juledagsmorgen (er vokst opp med å feire jul på britisk vis ;))...og det er så koselig!! <3 Dette gjorde jeg faktisk ikke til barna mine i fjor, men i år skal de få julesokk - nå minte du meg på det - det er jo en så fin tradisjon. Jeg har to kjempefine liggende, så det passer perfekt. Og for de som klarer lage selv, som deg, så er jo ingenting koseligere enn det. Knall fin sokk :) god uke til deg <3

    SvarSlett
  4. Så fin strømpe :) tipper han blir fornøyd julemorgenen :)
    Vliselin ja, der sa du noe!!
    Hvorfor tenkte jeg ikke på det.. han nemlig også lagd strømper i gave og siden jeg ikke kunne komme på noe smart for bokstavene droppet jeg de..
    hehe :) den filtkurven var også kjempe stilig!
    Fin kveld!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!