søndag 15. september 2013

Maling med barn




På lørdagsmorgenen ville gutten min så gjerne male. 
Det gleder et kreativt mammahjerte! 

Jeg kom på en idé jeg så på pinterest for en stund siden, 
og fant fram noen bokstaver i papp fra hobbyskapet. 
Disse limte jeg fast nede i hjørnet på et lerret. 

Så fikk lillemann male akkurat slik han ønsket. 
Jeg gav han en bred pensel og laget til malingen for ham. 






Når malingen var tørr tok jeg bort bokstavene, 
og ordet jeg limte på kom tydelig frem. 

Å fjerne bokstavene ble et lite pirkearbeid, 
så et tips kan være å ikke bruke altfor sterk lim. 

Et alternativ til å bruke bokstaver kan være å skrive med vanlig
maskeringsteip, den er lettere å fjerne fra lerretet etterpå. 

Gutten min er to år, men dette kan man lett gjøre sammen med 
mindre barn også. Da er kanskje fingermaling det som funker best. 



Elsker disse enkle aktivitetene sammen med småen! 
Tidligere har vi laget et bilde der vi brukte sugerør, det finner du her. 



Slike bilder er forresten et SUPERT gavetips!



God søndag! 

K L E M 





2 kommentarer:

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!