lørdag 7. september 2013

Blyanttegning




Jeg har laget en tegning for første gang på lenge, lenge... 
Er så heldig å få undervise litt i tegning for tiden, og det inspirerer 
i massevis! Derfor ble blyantene funnet frem igjen fra skapet. 

Fjær fascinerer meg. Så skjøre, men samtidig så tøffe... 
Og så råstilige i interiøret da! Prøvde meg på å tegne en fjær igår. 








Kunne du tenkt deg å tegne litt kanskje? 
Eller kanskje du tegner mye allerede? 

Mitt lille tips er å digitalisere tegningen etterpå. 
Det gjør du ved å scanne tegningen og lage en bildefil. 
Da har du mulighet til å redigere tegningen, forandre størrelse, 
plassering og rotering. I tillegg kan du bruke trykket flere ganger. 


Det innrammede bildet er en digitalisering av originaltegningen min. 
(Det siste bildet viser både originalen og kopien.) 



Har lyst til å si tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger, 
hilsener og besøk på bloggen min. Dere er så gode alle sammen! 


Må helga di bli fin! 


K L E M 




NB: Dette printet er til salgs! Ta kontakt på e-post,  
eller legg igjen en kommentarom du er interessert. 



10 kommentarer:

  1. Wow,så flink du er!!
    Liker fjærer eg:))
    Kjempefint som bilde.
    Finfin helg til deg:o)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  2. Så flink du er til å tegne!!
    Fjær har en nydelig form og du har virkelig fått det til!!
    Jeg har ikke tegnet siden jeg gikk på husflidskolen:) Ca. 35 år siden!
    Det var veldig gøy:)
    Så smart å digitalisere tegningen etterpå!
    Ønsker deg en fin lørdags kveld:)
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett
  3. Så flink du er,imponert for eg kan kun strektegninger:( men sånn er det så får heller la meg imponere av andre:)
    Nyt kvelden!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Wow Super flink til å tegne jo!!
    Den fjæren var virkelig lekker :)
    Herlig å bli inspirert til å ta opp igjen tegning, har tenkt på det tusen ganger selv men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne.. tegnet jo timesvis i gamledager ;)
    Men dette var genialt, takk for inspo :)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Oioioi! Du er virkelig god til å tegne!
    Ser gjerne mer:)

    SvarSlett
  6. Hei
    Det ble virkelig flott! Som de sier over her: Du er jo superflink!!
    Jeg tegnet en del før barna ble født, men det er veldig lenge siden nå.. :) Vet ikke om jeg husker teknikkene lengre...
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Ja, du er hjertelig velkommen;)

    Fin blogg du har, forresten
    La meg til som følger jeg;)

    God mandag
    Tonje

    SvarSlett
  7. Smeis!! Du er jo kjempeflink til å tegne Toril!!! :) Det ble megafint!

    SvarSlett
  8. Så fin tegning! Jeg bare lurte på, hvilken skanner er det du bruker for å digitalisere tegningen? Jeg har ofte problemer med å få rene blyanttegninger til å bli fine når jeg skanner, men din ser veldig bra ut. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Takk skal du ha :) Jeg har brukt en multifunksjonsskriver fra Canon (MG6100). Ikke noe veldig fancy greier. Kanskje papiret som tegningen er på er for grovt, kanskje det spiller inn? Lykke til iallefall :) God torsdag!

      Slett
    2. Da er det nok bare skanneren på skriveren min som ikke er så bra. Har tenkt å bytte den ut lenge, men føles litt waste å bruke penger på egen skanner pluss ny printer. Men tror kanskje jeg satser på en ny multifunksjonsskriver likevel. Takk! Ha en topp dag du og!

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!