mandag 12. august 2013

Hjemmelaget rips-is




En av de herlige tingene med sensommeren er 
ripsbærbuskene som bugner over av knallrøde, syrlige bær! 

Før sommeren fikk jeg en oppskrift på rips-is, 
og denne fikk jeg prøvd forrige uke... En suksess! 
Helt nydelig is, akkurat passe søt og passe sur! 

Tenk å servere denne ut i november en gang... 
En nydelig smak av sommer! 




Jeg deler oppskriften videre med dere. 


3 eggehviter 
3 dl sukker 
3 dl rips 
3 dl kremfløte 

1. Pisk eggehviter og sukker til det er stivt. 
2. Bland inn ripsen. 
3. Pisk kremfløten. 
4. Bland kremen forsiktig inn i sukker-, egg- og ripsblandingen. 
5. Ha blandingen i en passende form og sett den i fryseren.  


Når du har i ripsene kan du velge selv hvor store biter du ønsker.  
Jeg tok mine i stavmikseren og knuste de helt. Om du ønsker kan du  
tillegg sile vekk frøene (men jeg syns de høre med.) 



Lykke til! 


Ønsker deg en flott ny uke!

K L E M M E R






5 kommentarer:

  1. Det såg knallgodt ut og så godt å ha sånn i frysen og ta det opp og få smaken av sommer:)
    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Wow,den såg virkelig deilig ut:))
    Kanskje eg og kan klare å lage den;)er ikkje så flink til sånn bake greier,hihi...
    Kos deg med isen:o)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  3. Mmmm. Så deilig ut. Men så er jo jeg en søtmons! Og elsker is!!
    God, fin uke til deg, Toril.
    Klem

    SvarSlett
  4. åh, dette såg kjempelekkert ut! Eg har prøvd meg på ripsbær-gele i år, men jeg skal jammen prøve dnne oppskriften! takk for tips!

    SvarSlett
  5. BlueHost is ultimately one of the best hosting company for any hosting services you might require.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!