onsdag 24. april 2013

Barnekjøkken




Den lille krabaten vår elsker å styre og stelle med kjøkkenutstyr! 
Heldige oss voksne får servert både "sassi" og "sus" (kaffi og brus) stadig vekk. 

Bursdagen hans nærmer seg, og i bursdagsgave har den lille kokken vår 
fått sitt helt egne kjøkken! Stor stas for en liten kjøkkenskriver! 

Jeg har alltid likt barnekjøkkenet fra IKEA, syns det er både praktisk og fint. 
Men i stedet for å kjøpe hele kjøkkenet valgte vi å lage en kjøkkenvegg selv. 
Ved å lage en slik vegg sparte vi veggen bak for massevis av skruhull. 












Kjøkkenveggen er laget av en hobbyplate som er saget etter mål, 
og hyllen er fra den samme platen. Hyllen er limt, og skrudd inn fra baksiden. 
For å lage en helhet valgte jeg å male bakplaten hvit, men beholde hyllen 
ubehandlet, siden den var i lyst tre slik som resten av kjøkkenet. 

Kjøkkenet fikk ikke bare hylle, men også stang til å henge redskaper på, 
og en liten bit med tavlefolie. På tavlen står menyen med kokkens favoritter! 
Hele "veggen" er skrudd i bakveggen med to skruer. 
  
En stor takk til morfar/pappa for hjelp til både 
saging og skruing. Du er jammen god å ha! 



Grønnsakene er kjøpt hos Prinsessa og frosken. 
Bokstavene på hyllen er magneter fra Sebra. 
Kjelene/pannene og kjøkkenredskapene er fra IKEA.  



God onsdag til deg som er innom! 

Klem fra meg :) 



7 kommentarer:

  1. Dette var en godt likt gave vil jeg tro! Veldig gøy :)! Ha en riktig fin torsdag :).

    SvarSlett
  2. Ååh, her vil jeg leke også !!! Lekkert. Fint sammen satt ;-) God torsdag. Klem

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Og kjempe smart også! Veldig greit å kunne flytte rundt på det etter behov :) Tenker det ble stor stas for krabaten ja. God torsdagsklem fra meg til deg <3

    SvarSlett
  4. kjempe koseligt!!! :)
    og så dekorativt...

    Klems Diana.

    SvarSlett
  5. Wow, så flott dette ble! Kan tenke meg det er en liten tass som storkoser seg! Kikket å det kjøkkenet senest i dag faktisk - var på ikea - men jeg har et rødt et fra da jeg var liten og det er mye sjarm i det også ;) det skal inn i lekehytten til sommeren. Men du - så lure der har vært med å mekke selv. Imponert. som alltid :)
    håper du har det bra. sender en gooood klem og ønsker deg fortsatt god helg!

    SvarSlett
  6. For et koselig lekekjøkken! :) Husker mine også hadde det da de var mindre :) Stas!
    Kos deg med søndagen...
    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  7. BlueHost is ultimately the best website hosting provider with plans for any hosting requirements.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!