mandag 12. november 2012

Diy Julegave nr.6



Lys med velvalgte ord. 
Nydelig gave! 






Jeg brukte noen helt enkle telysglass fra Ikea og stemplet  
ordene på med bokstavstempel og porselensmaling. 
(Lurt å bruke en svamp som stempelpute!)  

Du kan også velge å male malingen på med pensel.  
Tegn et symbol, eller et ord med håndskrift.  
Bare fantasien setter grenser! 




Malingen skal tørke i et døgn før den brennes i ovnen. 
Sett glassene i en kald ovn. 150 grader i 35 min. 
Etter dette tåler glassene oppvaskmaskin! 




Fremgangsmåte på lysstøping finner du i et innlegg her.
Tips: Lim fast veken i bunnen med limpistol. 




tro - håp - liv


Ønsker deg en herlig dag! 
Klemmer herifra :) 




PS: Lignende DIY finner du her og her.


9 kommentarer:

  1. Disse var kjempe søte ! :) Godt tips.

    SvarSlett
  2. Så fine de var! Dette er sånt som jeg kan klare også tilogmed ;) skal jommen teste ut dette, for stempel har jeg jo! (litt kreativ er jeg visst...) tusen takk for alle de fine tipsene du kommer med, du er så god <3 klem og god uke!!

    SvarSlett
  3. Så skjønne dei var og så fine ord på dei:)
    Ønsker deg ei fin ny veke skjønne deg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Kjempe søte lysglass :) dette skal prøves, bare jeg finner noen egnede glass :)
    Ha en flott uke :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fine! :))

    Sier som alltid; kreativ du er! :)

    FIN uke til deg søte! KLEM

    SvarSlett
  6. Så fine! Nok en fantastisk ide fra deg! Vet du, jeg blir så inspirert av det du lager at nå har jeg kjøpt tekstilgarn og brukt youtube flittig i noen dager, så nå kan jeg faktisk hekle! Hihi... Jeg har spart lysstumper i hele høst også, så jeg skal prøve meg på noen av lys-diy'ene dine, kansje dette :) Ha en herlig mandag! Klem

    SvarSlett
  7. Kjempefine, du er så kreativ!
    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Så flink du er, du har jammen mange gode ideer! Flink du er til å dele også!:)

    God klem!

    SvarSlett
  9. Å så fine, dette var ein veldig god ide! Personlig og nydelig gåve, det kan me lika :)

    Tusen takk for gode tips!

    Klem Eli

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!