torsdag 1. november 2012

Diy Julegave nr.1




Velkommen november!! 
Fortsatt leeenge igjen til jul, 
og juleforberedelsene får vente. 
Men hjemmelagde julegaver, det 
er det tid for å tenke på nå! Enig?! :) 

Her kommer et DIY julegavetips fra meg:


Heklede grytekluter

Supertjukke og gode, 
og ikke minst knallstilige! 





Du trenger tekstiltråd 
(Hooked Zpagetti eller Trapilho) 
og heklenål størrelse 12. 





Legg opp ti masker og hekle vanlige fastmasker til ønsket lengde. 
Mine er ca 15 x 15 cm store. For å lage hempe lager du knute på den 
siste masken, og fester den løse enden med nål. Vips, en ferdig gryteklut! 




Til deg som ikke kan å hekle: det finnes massevis av gode opplæringsvideoer 
på internett! Og dette prosjektet er perfekt for nybegynnere - jeg er nybegynner selv! 
Jeg har heklet spisebrikker på den samme måten tidligere, de kan du finne her viss du vil. 





Mamma har allerede ønsket seg et par av disse, 
og tror jammen jeg må lage noen til meg selv også! 


Gleder meg til å vise dere masse morsomme DIY prosjekter 
utover i november. Vil du være med, så heng på! ;) 

Ønsker deg en GOD torsdag! 

Klem fra Toril :)




6 kommentarer:

  1. Elsker DIY innlegg:) Har strikket meg grytekluter i zpagetti garn :) De ble også veldig gode :)
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  2. Elsker innlegga dine og så nydelige grytelspoer,kan du ikkje begynne å selge for så ne som meg som er litt mindre kreative,hihi:)?
    Fineste november kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. :-) så fine de var !! hjemmelaga gaver er så ekstra kos :-):-)

    du er flink!!

    SvarSlett
  4. Jeg vil være med og henger på!!! Kjempe fine grytekluter som jeg tror passer perfekt inn på mitt " nye" kjøkken! Juuuhuuu!!!!! Gleder meg til å sedineneste tips! Du er bare SÅ flink!!

    SvarSlett
  5. Knallfine! Kan ikke slikt jeg men nyter å se på alt det dere kreative klarer å få til :)) Kjempefin julegave :)
    God helg til deg, du fine :)

    SvarSlett
  6. Superfine! Hvor mye garn går det med til to grytekluter? Og hvor mye går med til spisebrikke?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!