søndag 9. september 2012

How-to: heklede spisebrikker



Tusen tusen takk for overveldende 
respons på de heklede brikkene mine!   
utrolig hyggelig! Har fått en del spørsmål om 
hvordan jeg laget dem, om tråden og diverse, så 
her kommer et lite innlegg med litt mer informasjon. 




Jeg har brukt rundt 500-700gr garn på hver av mine brikker. 
Tråden varierer i tykkelse og derfor vil vekten variere litt. 
Trådnøstene har også ulik vekt på grunn av dette.  
Normalt vil nøstene være på rundt 1kg.  

Jeg vil anbefale å ta kontakt med Traphilo Norge for  
mer nøyaktig info, de kan også oppgi forhandlere, så du kan  
finne  ut om garnet selges i en butikk nær deg. Jeg har sett Traphilo- 
garn i en  butikk i  området her, så enkelt garnbutikker kan ha litt på lur :)  

Ellers så anbefaler jeg varmt å bestille i nettbutikken,  
oversiktlig, enkelt og greit, og rask levering. 

Mine brikker er 50 cm brede og 32 cm høye. Jeg la opp 35m og heklet 
fastmasker frem og tilbake. Heklenål jeg brukte var størrelse 12. 

Har jeg husket alt da?!

Håper det var forståelig! Og lykke til! ;)  

Igjen tusen takk for alle koselig tilbakemeldinger, 
både her, på e-post og facebook. Dere er så snill alle sammen!  
Velkommen til nye følgere også! Håper dere vil finne inspirasjon her! 



Ha en fin-fin søndag!

 Klem fra Toril  



6 kommentarer:

  1. Ein nydelig søndag til deg flinke du:))
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. oi, dei var kjempefine!! og forrige innlegg har eg gått glipp av, så no fekk eg sjå to fine innlegg på ein gang! :)
    Eg er treg på kommenteringsfronten no til dags, men hadde tenkt å kommentere på eit innlegg litt tilbake at det er veldig morro og fortjent at du plutselig har fått så mange følgarar, faktisk tenkte eg etter å ha lest settekasse-innlegget at du burde hatt maaaange fleire følgarar, for bloggen er så inspirerande, koselig og gjennomført!!
    ha ein fin søndag! klem

    SvarSlett
  3. For noen flotte spisebrikker! Og så morro med saker en lager helt selv! Tusen takk for alle fine kommentarer inne hos meg <3 Nå har jeg endelig fått somlet meg til å bli følger hos deg!Det var på tide ;) Kjempe fin blogg du har med masse masse flotte ideer og inspirasjon!! Gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett
  4. Heisann, de spisebrikkene var superflotte, tenkte å bestille garn og lurte på hvor mandge nøster du brukte.Kjempefin blogg du har,kommer til å følge deg videre. Klem Torill :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Torill :)
      Skulle gjerne gitt deg et nøyaktig svar,
      men jeg brukte restegarn og hadde ikke normal
      str på nøstene mine. Men ut ifra vekt brukte
      jeg i overkant av et halvt nøste pr. brikke.
      Ca 2/3 kanskje :) Mine brikker er ganske så
      store, så om du ser etter én at du har lite
      tråd, så kan du evt rekke opp og lage de litt
      mindre. Går heldigvis superfort å hekle!
      Masse lykke til da! :)

      Slett
    2. Og TAKK for fine ord,
      kjekt at du vil følge
      med videre!! :)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!