torsdag 6. september 2012

Heklet spisebrikke







Har latt meg inspirere av de robuste, grove spisebrikkene som er laget av bast,  
og heklet egne spisebrikker med tykk tekstiltråd og stor heklenål. 











Jeg har brukt Trapilho tekstilgarn, rester fra teppet jeg heklet tidligere. 
La opp 35 masker og heklet fastmasker til ønsket lengde. 
Heklenålen jeg brukte var størrelse nr. 12. 
Superraskt = supergøy!  Gjort på én kveld  i sofaen  fremfor tven!  
Så i teorien skal jeg kunne be inn til  middagsselskap allerede til helga! ;)  
Jeg er helt ny når det kommer til hekling, og kan   
absolutt anbefale dette som et nybegynner prosjekt! 


Fin dag til deg som er innom! 






19 kommentarer:

  1. Det ble knallfint!! Slike kunne jeg også tenkt meg!
    Du har dekorert så høstlig og fint. Prøver å ta innover
    meg at høsten er her. (Den er ganske mild her enda nemlig;))
    Må dagen din bli herlig!! Klem fra meg*

    SvarSlett
  2. Fint! Tror jeg vil prøve med tynt hampetau. Du er så FLINK!
    Sigrid

    SvarSlett
  3. Stilig! Du er så kreativ du! :) Ofte når jeg ser innleggene dine så tenker jeg - hvorfor har ikke JEG tenkt på dette!! Haha... men så er ikke jeg kreativ da...kanskje derfor ;)

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei!

    Så utrolig fine! Flink du er :)
    Like koselig å titte innom deg hver gang!

    FIN kveld til deg! Klem Anine

    SvarSlett
  5. Fine bilder, flotte brikker og koselig blogg:) Tusen takk for gode ord. Skjønner godt at Kremmerhuset ville ha deg på lista ja:) Ha en finfin kveld, nå har nedtelling til helg startet for fullt ja, hihi:) Smil og klem

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine spisebrikker:)) det må man prøve seg på etterhvert!

    SvarSlett
  7. Å så flotte de var!! Jeg var på jakt etter et høstprosjekt i går, og da jeg kom ut av garnbutikken var det "Skappelen"-genseren det ble på meg. Får nå se om jeg får det til ;)

    Ønsker deg en flott helg!!

    SvarSlett
  8. Hei på deg.
    Knalltøffe spisebrikker!!
    Du er blitt riktig superflink med heklekroken ;))
    Ønsker deg en riktig fin helg.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  9. Hei! Har ikke vært innom deg her på bloggen før....men, her var det jammen mye fint. De spisebrikkene var utrolig fine. Må bare få spørre deg....må det tekstilgarnet du brukte bestilles på nettet?
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  10. Stilig!:-) :-) Ja, hvor får man tak i garnet?

    SvarSlett
  11. Til å være nybegynner kan du være kjempestolt!!! Den ble så fin!
    Ønsker en finfin lørdag.

    Lena ;o)

    SvarSlett
  12. Kjempestilig! Jeg har begynt å hekle et teppe inspirert av deg :)

    SvarSlett
  13. Veldig fine brikker!nå skal jeg prøve meg også!hva er størrelsen på den du lagde?både i cm og antall lengder?Lurer også på hvor mye garn som trengs til feks 8brikker a samme størrelse.an garnet kun bestilles på nett?Takknemlig for svar:)

    SvarSlett
  14. Wow!! Imponerende!!! Du er flink - og jeg blir misunnelig som ikke kan hekle!! :-)

    SvarSlett
  15. Dissse ble utrolig fine:):)du er superflink, har lenge vært på jakt etter nye spisebrikker, kanskje jeg må lage dem selv nå:) takk for inspirajon, klem kine:)

    SvarSlett
  16. Så flink du er! Jeg hadde nok desverre bare hatt tålmodighet til å lage en halv... huff ;-)

    SvarSlett
  17. Så fantastisk fin! Fikk lyst til å lage noen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!