fredag 21. september 2012

Betong i stua




Toril gjør ting hun ikke kan!  

Jeg har nemlig støpt betong for aller første gang!  
Og med god assistanse fra min bedre halvdel (som følte han 
 måtte passe litt på meg tror jeg ;)) så fikk vi det jammen til også!  







Denne lysestaken støpte vi i en juice-kartong.  
Penslet innsiden med formgummi, fylte med betongmassen  
og ristet og dunket det jevnt utover. Deretter tok jeg lysene i "metallkopper"  
malt med formgummi, og satte de i sementen. Støttet opp lysene og strammet formen 
ved hjelp av maskeringsteip, og la over plastfolie under tørketiden.  
Det tok ca to døgn før denne lysestaken var skikkelige tørr.  


Betongtips finner du her. 


Jeg kjøpte en "hobby-pakke" med sement, men mitt tips er å kjøpe vanlig 
sement i kilo-sekker. Samme produktet til en helt annen pris! 

En ting er iallefall helt sikkert: Dette skal jeg gjøre igjen! 
Utrolig morsomt prosjekt, selv om ventetiden er en tålmodighetsprøve ;) 

Tusen takk for besøket og GOD helg til deg som er innom!

Klem fra Toril 



4 kommentarer:

  1. Hei skjønneste deg:)
    Så utrulig kreativ du er altså,så imponert over det du lager til og skaper fram:)
    Her har det vært sol idag og det er så godt,må liksom være ute heile tida då for å være inne føles så feil:)

    Ei nydelig helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Så kreativt og flott - flinke du ;))
    Ønsker deg en riktig fin fin helg.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Hei søte!

    Den var råtøff!! Takk for tips :D kreativ som alltid og like gøy å se hver gang på prosjektene dine!

    Fiin lørdag til deg! Her regner det idag med 8 grader... Brrr! Sofaen og blader neste!

    Klem ❤

    SvarSlett
  4. Dette var knalltøft!! Så flink du er altså!
    Et betongdiy må jeg se å få til en dag. Det har jeg faktisk tenkt på en stund... men du vet - alt man føler man ikke mestrer prøver en heller ikke på... sånn er det i alle fall med meg.

    Idag har jeg grunnet og malt et strøk på to kjøkkenvegger - vi er igang...johoo!! :)
    Ha ei god natt :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!