tirsdag 28. august 2012

Settekasse-prosjekt





Jepp, it's back!


Settekassen som i barndommen var full av  
fine steiner, kinderegg-figurer og små skatter. 

Jeg kjøpte en settekasse/settehylle på Kremmerhuset 
som var ubehandlet, og beiset den med værbitt-beis (selvfølgelig? ;)) 

Hyllen er plassert på en vegg i stua, og inni den har elger (også fra go' butikken) 
fått plass, sammen med bokstaver og peace-merke fra fine Emmas Verden. 
 (Du finner Emmas Verden på facebook herbutikken ligger i Langevåg utenfor Ålesund.) 














De små elgene er magneter, men jeg har limt dem fast med limpistol,  
den største elgen har veggoppheng. Alle sammen er i glasert nydelig porselen. 


Hva syns du? 



Høsten har virkelig flyttet inn hos oss nå :) 
Er du klar for høst? 







15 kommentarer:

  1. Knallstili! Du kjem på så mykje bra du!;)

    SvarSlett
  2. Settekasse med Toril-vri! Så herlig!!
    Du er så kreativ og flink med prosjekter!
    Tirsdagsklem til deg*

    SvarSlett
  3. Stillig! Virkelig! Syns elgene var kjempe fine!
    Liker så godt peace merke ditt <3

    Høsten har kanskje ikke flyttet inn helt, men har tanker om å kjøpe inn lyng, snart.. Må bare få ett presentabel inngangs parti først, nå er den halvt rivd..

    God kveld til deg.
    Tusen takk for rosende ord! Du gjør meg glad. Klem

    SvarSlett
  4. Hei Toril :)
    Herlig settekasse og så stilig å lime
    fast elghodene! - me like :) Likte
    også veldig godt kjøkkenhyllen din i
    innlegget under her ღ sååååååå fin...
    Koselig å titte inn her til deg :)
    Ønsker deg en fin, fin kveld videre
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Hei søte!!

    Det ble super fint! Kreativ du er! Like moro å se prosjektene dine hver gang, takk for ideer du deler! :D

    Har selv en gammel settekasse i kjelleren som skal opp på nye kontoret i nybygget! Du vet ikke om Emmas Verden sender per post? likte VELDIG godt tingene fra butikken i settekassa di :)

    FIN tirsdagkveld til deg! Klem herfra!

    SvarSlett
  6. Så flink du er - dette var kjempetøft. Du er kreativ!! :)
    Du har så kjekke innlegg, alltid like kjekt å besøke deg!!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  7. Hei, jeg likte det:) kul ide med elgene:) kremmerhuset har så mye fint!!
    Jeg begynner og bli klar for høst, jeg synes det er en fin årstid:)fin kveld til deg:)klem

    SvarSlett
  8. Jeg syns den ble knall fin!!
    Fineste settekassen jeg har sett!
    Super ide og beise den istedenfor å male.
    Og tøft med elgehodet inni:)

    Klem

    SvarSlett
  9. ps: jobber du i kremmerhuset?......;)

    :0)

    SvarSlett
  10. Heisann:)
    Råstilig settehylle med kule innslag, liker spes. godt elghodene:))

    Så koselig, flott og inspirerende blogg du har. Kommer gjerne tilbake, så jeg har lagt meg til som følger hos deg:)

    Ønsker deg en fin fredag, og en flott helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Herlig med en "ny" variant av settehylle :) jeg har en sånn en jeg også - en gammel en, knalltøff i grunnen (akkurat som din ) - men den er enda fylt av små skatter (minus kindereggfigurer, hehe)...Nå ble jeg inspirert til å finne andre lure ting å sette inni der - det er jo utrolig dekorativt - med både elger og bokstaver :) herlig, du er jommen kreativ. Ser en over her har spurt om du jobber på Kremmehuset, det har jeg og lurt på noen ganger...;) men du- jeg ønsker deg en skjønn helg. Mange klemmer herfra :) (og nei, jeg er ikke klar for høst helt enda...er du? ;))

    SvarSlett
  12. Hei du! Fant den fine bloggen din via kremmerhusbloggen og legger meg til som følger her hos deg. Gleder meg til å se mer til deg fremover :)
    Ta gjerne turen innom meg hvis du vil, har en fin give away gående med trekning nå på søndag - koselig om du vil bli med!
    Nyt fredagskvelden.
    Klem Camilla

    SvarSlett
  13. For en nydelig og kreativt pyntet settekasse:)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempefin settekasse! Så nostalgisk også..husker disse settekassene var stor suksess på jenterommet...fylt opp med masse dilldall ;)
    Fin fin blogg...ny følger har du fått =)
    Ha en fin dag =)
    KLEM LINE

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!