onsdag 25. juli 2012

Stige til pynt





Endelig en solskinnsdag igår - og lyst til å holde på med prosjekt ute! 
Slik ble den robuste stigen min, laget av staur fra en gammel låve. 
Du kan lese om starten på prosjektet her hvis du har lyst. 











Det første jeg gjorde var å sage stokkene til ønsket lengde. 
Deretter la jeg alle delene ned på bakken, med den avstanden  
jeg syns var passelig mellom trinnene. Fant fram noen laaaange skruer 
fra mannens skruekoffert og skrudde (med drill) en skrue på hver side av de  
liggende korte stokkene. Valgte å surre tau rundt for å skjule skruhull,  
og for å gi en følelse av at stigen bare er surret sammen.  


Jeg pyntet den helt enkelt, med glass i ulike størrelser 
med streng til hank. Telys i noen og herlige  
rosa lupiner fra nabolaget i ett av dem. 


Robust, sjarmerende og koselig utestige! 




Koselig at du besøker bloggen min! 

Ha en fin-fin dag! 








11 kommentarer:

  1. så kjempefin stigen din ble ;-)
    kan starte produksjon du nå!!!

    virkelig kul ble den!
    ha en fin dag.
    her går turen til oslo, besøke søsteren til J med overnatting, samt en tur på ikea, og diverse interiør butikker. gleder meg!

    line

    SvarSlett
  2. utruleg stilig det vart!! kjempefin, rett og slett! og så tar du så fine bilder! hesjestaur har eg óg tilbrakt ein del timar med i barndommen:) egentlig ganske koselig jobb å hesje, og sosialt! ha ein fortsatt fin dag, med forhåpentlevis litt sol!:) klem

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin stigen ble.. FLINKA!!!

    SvarSlett
  4. Så nydelig stige du har laga,fekk så lyst til å lage ein slik eg no,så dekorativt og flott når ein kan henge på ting:))
    Alltid så koselig å titte innom deg skjønne deg:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så fin den ble!!Flink du er! :) Er på jakt etter stige selv! Nå når nye gangen er oppe så kunne jeg trengt noe å henge skjerf på!

    FIN dag til deg! Klem herfra!

    SvarSlett
  6. Wow så lekker stige,du er så utrolig flink&kreativ:)Nyt dagen,stor klem

    SvarSlett
  7. Endelig innom deg igjen etter en uke fri fra nett :) Du så heldig du er som har en så knallfin stige. Sånn en ønsker jeg meg, og tenk at du har laget den selv! Så god du er, ble knallfint! Håper du har gode dager forresten og at det blir mer og mer solfylte dager der hos deg :) mange klemmer til fine deg

    SvarSlett
  8. Så flink du er!! Stigen ble kjempefin :) Ha en fabelaktig fredag :) Klemmer

    SvarSlett
  9. Denne stigen var kjempe inspirerende. Har en slik type stokk stående i garasjen så må nok ut å se om jeg kan finne noen lengder til. Planen var egentlig å lage en taustige, men nå ble det endring i planene :) Takk for tipset :)
    Elin

    SvarSlett
  10. Wow så lekker!
    Har også planer om å lage en slik!
    Må bare finne kvister først :)
    Får komme meg ut i skogen.. Hehe!
    Klem, L

    SvarSlett
  11. Utrolig flott stige!! Well done, må jeg si :)
    Jeg får ikke alltid med meg innleggene dine fordi innleggene oppdateres så sent i bloggrullen min, irriterende :(

    Håper du har nytt sommeren..........til tross for været ja ;) huff og huff!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!