torsdag 12. juli 2012

Heklet lyslykt






Her på Sunnmøre er det mer høst- enn sommerstemning for tiden. 
Så da tenner vi lys og koser oss inne. Ekstra høst ble det med 
en norgesglass-lykt med selvheklet trekk i litt tykt garn. 

Mitt aller første hekle-prosjekt! Svigermor har nemlig 
lært meg å hekle i ferien, så nå skal det hekles både 
det ene og det andre.. Når tiden strekker til! ;) 


 


Syns glasset passet kjempe godt på lysfatet sammen med lerkegrener 
og ulike lysestaker og telysestaker. I mangel på annet bånd eller 
sløyfe brukte jeg rett og slett flere lengder med hyssing. Man 
kan se på finishen at det er en skikkelig nybegynner som 
har heklet. Et sjarmerende uperfekt produkt! ;) 





Håper dere har gode dager alle sammen! 
Kanskje dere har mer sommer en meg 
akkurat nå - i så fall nyt det! 







11 kommentarer:

  1. Så herlig med lys og stemning, og den der heklede varianten likte jeg kjempegodt!! :) Godt du har evnen til å kose deg, det er en god egenskap! Og du, vet du her i sør er det minst like høst. Torden og regn og drittvær for å si det mildt. Jeg er gla vi har hatt vår utflukt til sydligere strøk og det kan se ut som vi må begynne med det hver sommer...sukk...Jeg håper du har gode dager, tross høst - og at livet er bra. Også du, som alltid - takk for så skjønn kommentar hos meg, jeg blir så gla, så gla - og du er verdens beste. klem til deg

    SvarSlett
  2. Hei søte deg:)
    Så flink du har vært å hekla den fine som du har utenpå,knallfine,så nydelige ting du har satt sammen:)det er ikkje så masse sommer verken i sør eller vest,får håpe det blir snart bedre vær,sol og varme det fortjener me virkelig:)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  3. Så skjønn! :) Koselig lysfat og detaljer!
    Veldig opp og ned med været her i Sandefjord.. Men er ikke ferie før om tre uker så gjør ikke sååå mye! Sola kan komme etter jobbtid! tihi!

    KOS deg videre søte deg! Klem

    SvarSlett
  4. Så flink du er :-)
    Den ble kjempe fin. Ekstra kos med ting en har laget selv.
    Og ja,denne sommeren lar seg vente på :-(

    Ha en riktig god helg. Klem

    SvarSlett
  5. Bare innom for å ønske deg en skjønn helg!! Klem til deg fra Spirea (utlogget akkurat nå)

    SvarSlett
  6. Så utroli fint og koselig!! Gleder meg til høsten med lys, rolig musikk, stjerneklar himmel og familiekos! Men håper du får en supergod sommer først! Gøy med hekling da!! Kreativingen =)

    Klem fra Oddveig

    SvarSlett
  7. Så fin lykt du har laget! Kjempefint med hyssing, bruker det mye selv. Jeg fikk aldri dreisen på heklepinnene, hihi:) Tusen takk for fine ord! Jeg er så nysgjerrig på hvilken butikk du jobber i?;) God søndag til deg! Klem fra Hylleblomsten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Takk for koselig hilsen! :) Kan ikke akkurat si at jeg er bestevenn med heklenålen jeg heller...;) Men det kommer kanskje med litt trening.. Gøy å lære noe nytt uansett! Og butikken.. Det er jo GO' butikken vettu! ;) Ganske så nyansatt hos Kremmerhuset... *heldig* Nyt kvelden!

      Slett
  8. Hei på deg og tusen takk for helsing. Du har berre dei kosligaste helsingane, eg blir så glad :) Skikkelig imponert over heklinga di, eg har minst ti tommeltottar og handarbeid er ikkje heilt mi greie kan du sei, hehe. Har putla på å laga nokre armband og smykker og øyredobbar, men no er eg så lei det. Blir heilt kjapt å tre nokre kule perler på strikk, det er der grensa går liksom ;-)

    Gratulerer med ny sofa, ikkje verst av mannen å berre hiva seg i bilen til Ikea dersom dåke bur på Sunmøre... Eg er i frå Sykkylven sjølv, budde der til eg var 14 år, så eg er jo glad i Sunmøre og sunmøringar må vite :) Men kva skjer med reklamasjonen? Får dåke pengar til gode, eller?

    Det var leit å sjå at ferien starta med sorg, det gjer meg vondt. Godt er det då å ha familie og dei ein er glad i rundt seg.

    God klem, Eli

    SvarSlett
  9. Hærlige heklede "trekk" du e både kreativ og flink!! Digga spesielt hyssinga! Klæm

    SvarSlett
  10. skal prøve å kopiere heklinga di ;-) i kveld.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!