tirsdag 24. juli 2012

Hekle- og strikkehjelp!





Er du litt som meg kanskje? 
Glad i å kaste deg ut i nye spennende prosjekter?  
Starter på håndarbeidsprosjekter som er litt ambisiøse?  
Jeg blir utrolig fort lei av ting hvis jeg ikke får nye utfordringer hele tiden.. 
Og ja, det er ganske ofte at det blir litt "Toril gjør ting hun ikke kan..." 

Om du er som meg så vil jeg tipse om at det finnes massevis 
av gode opplæringsfilmer på YouTube både på hekling (engelsk: crochet) 
og strikking. Og denne nettsiden her (DROPS Design) har håndarbeidsskole med  
tegninger, videoer, og kjempe mange gratis oppskrifter. En varm anbefaling! 





Bilde lånt fra Pickles



Kan også anbefale en tur innom Pickles, de har en kjempe fin blogg 
og massevis av oppskrifter både for strikking og hekling. 
(har skrevet om Pickles tidligere, du finner det her og her.)  
Masse lykke til om du kaster deg ut i noe litt ukjent! 
Tråden min har forresten kommet til teppeprosjektet - Jippi!! 



Ha en god tirdag! 






4 kommentarer:

  1. Hei:) jeg har planer om å strikke teppe,puff&genser i høst..blir spennende å se hva det blir til!!blir moro å følge prosjektene dine fremover:):)Takk for inspirasjon!!Nyt sommerkvelden,klem

    SvarSlett
  2. Veit du eg strikka og hekla så masse for mange år siden,men trur eg fekk sån strikkearm,hihi eg gjekk meg lei så har dessverre ikkje gjennomtatt det,litt dumt men kanskje ein dag?eg blir påvirka av å sjå alle sine flotte ting du og andre lager og hiver meg på igjen:))
    Klem klem

    SvarSlett
  3. Hehe, ga meg utpå hekling i fjor høst, lagde to
    Altfor trange pulsvarmere, og stikket ett pannebånd og jeg brukte også drops sine sider ;-)
    Lykke til og takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg har også lært mye fra videoer på nett! Det var det som fikk meg igang med å hekle lappeteppe! :)

    Tusen takk for koselig hilsen du la inn på bloggen min i sommerferien! :)
    Og masse lykke til med teppeprosjektet ditt. Det høres spennende ut!!

    Tenker jeg finner frem hekle-og strikkepinner når det blir litt mer høst i luften. Akkurat nå er det litt for mye som skjer ;)
    Klem til deg

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!