torsdag 19. juli 2012

Drømmeprosjekt!






Sommeren er tid for å lade batteriene, 
for å oppleve nye ting, få nye impulser og ideer. 

Jeg fikk lest litt interiørblader i ferien. Herlig inspirasjon!  
I Rom123 fant jeg en artikkel om en Nederlandsk familie som 
har gjort om en campingbrakke til en drøm av en feriebolig. Nydelig 
design og geniale løsninger. Du kan finne artikkelen her. Nelleke, fruen 
i huset, er full av gode ideer og på stua har hun heklet sitt eget råkule teppe! 








Jeg hadde nettopp lært meg å hekle (som i dagen før jeg leste artikkelen ;)) og lot  
meg med en gang fascinere av ideen! Jeg elsker å prøve meg på nye ting,  
så dette ble fort min hekle-drøm! Når jeg kom hjem snublet jeg over 
enda en artikkel (her) som fortalte hvor enkelt det er å hekle sitt 
eget teppe...  Nelleke hadde brukt tekstilgarn, garn laget av 
tekstilrester fra moteindustrien i Portugal, utrolig kult!  

Jeg lette litt rundt og fant en nettbutikk som leverer  
dette Norge. Garnet heter Trapilho og du finner  
det her. Lignende produkt er Hooked Zpaggetti. 
Så når har jenta bestilt seg tråd i massevis vet du! 
Tror jeg skal øve litt mer på heklingen før jeg setter i gang,  
(jeg er jo helt fersking!) men føles godt å snart ha tråden i hus. 
  
Da MÅ jo prosjektet bli realitet! Og du.. Jeg har kjøpt heklenål  nr.12!  
Tror det skal bli veldig kult! Stay tuned for resultat, og oppdateringer! 




Måtte resten av dagen din bli god! 







3 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Å, så kult teppe!! Den nettsiden må sjekkes ut ;)
    Tusen takk for supert tips!!
    Ønsker deg en riktig fin dag, og en herlig juli helg ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Så stilig! Eg er ikkje god på handarbeid, men mamma kan hekla - hmmm ;-) Har sett at Linn med bloggen Home by Linn nett har Helland seg eit teppe òg, Stein tøft.

    Spent på å sjå stigen din eg!

    SvarSlett
  3. Så utrolig flott blogg du har!!! Gleder meg til å gå enda grundigere gjennom innleggene dine:-) Ble skikkelig inspirert jeg nå :-)

    Klem Siv

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!