fredag 4. mai 2012

Fola, fola blakken vår




Tenkte jeg skulle vise dere et prosjekt jeg gjorde  
da jeg gikk gravid med gutten vår. 

Denne sjarmerende gyngehesten kjøpte  
mamma til min storebror  da han var helt liten.  
For ca 35 år siden. Mamma jobbet som sykepleier på en  
institusjon på den tiden, og hesten er laget av pasientene der. 





Jeg husker den godt fra da jeg var  
liten. Vi er fire søsken, og som du ser så er  
hesten  flittig brukt på ridetur!  ;) Jeg ville så gjerne gi  
hesten nytt liv, slik at min sønn kunne ha glede av den en dag. 
Så jeg satte igang å pusse... 
(må si jeg er glad i power-tools...;))  





Malingen hadde begynt å flakke av,  
jeg pusset helt ned, før jeg grunnet den helt hvit. 
(Med Sens selvfølgelig, "uten skadelig avdamping" ;)) 

Ferdig grunnet to strøk, og jeg kunne endelig  
gjøre det aller kjekkeste; gi hesten  
nytt liv og personlighet! 






Verdt all jobben å se den lille skatten vår kose seg på hesteryggen! 

Ble du inspirert til å fornye en gammel gyngehest-skatt? 
Kanskje finnes det en gyngehest på et loft eller i  
en kjeller? På loppemarked eller Finn.no? 
En gyngehest er morsomt for barna...  
Og ikke så lite dekorativ heller..;) 


Vil gjerne si tusen, tusen takk for alle de koselig 
tilbakemeldingene jeg får! De varmer!! 



 Klem fra Toril




6 kommentarer:

  1. Så utrolig fin den ble! Så flink du er med malekosten!!

    Gyngehester er så sjarmerende!
    GOD helg! Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så fin forandring! Har en gammel gyngehest fra jeg var liten, men den er i tre så liker fargen godt slik den er :) takk for koselig hilsen hos meg!

    SvarSlett
  3. Det er så herlig med ting som går i arv og kan bli nye:) Nydelig resultat:) Vår jente på snaert to elsker sin lille gyngehest:)

    ps!! takk for awarden, setter utrolig stor pris på det:) det er en fin måte og oppdage nye blogger på:) jeg har laget et blogginlegg om denne awarden tidligere, så jeg kommer ikke til å gjøre det igjen, men vil gjerne nevne det i et annet blogginlegg:) tusen takk for fin inspirasjon hos deg:) fin helg til deg, klem Kine:)

    SvarSlett
  4. Oi, den ble SKIKKELIG fin!
    Så flink du har vært :)

    Ha en finfin lørdag,
    Signe

    SvarSlett
  5. så flink du er!! me har ein ubehandla gyngehest som far min laga til jenta vår ståande på vaskerommet. der står den og ventar og ventar og ventar på å bli mala... men no vart eg jo kjempeinspirert!!
    tenkte faktisk på deg istad, at det var lenge sidan eg hadde sett noko innlegg fra deg, men så ser eg her at det er jo tre innlegg som eg ikkje har fått med meg, må vere noko galt med bloggelista mi eller noko. veldig koselig å lese dei 3 innlegga forresten, du har ein veldig koselig blogg! og lykke til med lesingen! 100%mamma og 100%student høyres travelt ut! klem

    SvarSlett
  6. Den ble kjempe søt. ååh!
    Takk for at du ville bli følger hos meg!
    Ditto!
    Hihi

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!