lørdag 21. april 2012

Snopeskål til superpappaen!




Pappaen her i huset hadde bursdag for noen dager siden!
takknemlig for den snille, gode mannen min,
og superpappen til lille skatten vår!
I gave fikk han høytrykkspyler... 
Men jeg hadde så lyst til å gi 
han noe koselig også!

Noe hjemmelaget... Selvfølgelig! ;)




Fant fram bokstavstemplene mine
(Bruker de kjempe masse! Kjøpt billig på Clas Ohlson)
og porselensmaling og laget et personlig trykk på en enkel skål!
(Skålen er kjøpt på Nille og har en kant øverst, perfekt for stempeltrykk!)





Super-enkelt å stemple på bokstaver!
Om det ikke blir perfekt er det bare å tørke bort og prøve igjen.
I mangel på svamp brukte jeg bomull som stempelpute denne gangen.
(et godt tips kan være å bruke gryteskrubb-svampen!) 

Malingen skal tørke et døgn før den skal brennes i ovnen. Midt i en 
kald ovn som settes på 150 grader. Den skal stå i 35 min. 
Og ta-da! Etterpå tåler den oppvaskmaskin! ;)







Denne koselige skålen fyltes med snoperier
og flax-lodd! Pakket den med cellofan (les: stekepose, 
siden de har det på alle mulige butikker... hihi ;)) og sløyfe i toppen.

Kjempe lett og morsomt prosjekt! 
Egentlig bare fantasien som setter grenser.

(Har gjort en lignende DIY tidligere med trykk på krus, 
skal legge ut et bilde av dem en gang senere. De brukes flittig! :)) 




Ønsker deg en GOD lørdagskveld! 







2 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Tusen takk for superkoselig kommentar hos meg, så kjekt så fant jeg veien til deg også ;)
    Gratulerer med overstått til pappaen i huset, flott hjemmelaget presang, og veldig praktiskt med høytrykks spyler ;))
    Så utrolig smart og dekorativ høydemåler på barnerommet!!! Bare synd at mine små er blitt alt for store til å ha glede av en sånn en for den var kjempeflott.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg, her titter jeg snart innom igjen.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  2. Takk for kjempe hyggelig hilsen og fine ord! :)
    Hjertelig velkommen tilbake hit! Klem til deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!