fredag 20. april 2012

Prosjekt Linjal




Denne uken har jeg kost meg 
med  litt pussing og litt maling,  
litt sparkling, litt måling og litt tegning...  
På en nokså ubehandlet planke på over 2 meter. 


Resultatet: 
En høydemåler til den lille krabaten vår! 





Jeg målte høyden på gulvlisten og begynte tellingen på 10cm utifra de målene. 

Foreløbig er det bare mammas og pappas høyde som er notert.  
(jadda, mannen min er over 20 cm høyere enn lille meg...;)) 
Den lille kompisen vår blir et år om bare en liten måned,  
og da skal høyden hans også foreviges på linjalen vår. 






Tanken er at når vi en gang skal flytte så tar vi bare med oss høydemåleren,  
istedet for å notere målene på en list som må være igjen i huset. 

Og om gutten vår får søsken en vakker dag,  
så er det plass til deres mål her også! 



Jeg er en fornøyd dame! 






3 kommentarer:

  1. For en god ide! Den var knallsøt. :)
    Takk for koselig kommentar på bloggen min. Tror ikke jeg har vært innom her før men nå er jeg følger og kommer gjerne tilbake. :)
    Ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord! Og så utrolig stas at du vil følge meg!
      Jeg er ganske så ny i blogg-verdenen..
      men din blogg var en av de første jeg begynte å følge!
      Liker den kjempe godt! :) God helg til deg også!!

      Slett
  2. Så kreativt, og den vart kjempefin! det barnerommet ser forresten ordentlig stilig ut!! takk for koselig kommentar på bloggen, og så morsomt at du óg er hjernevaska av en lydmann-mann! :) :)
    ha ein fin dag! klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!