søndag 1. april 2012

Kommoden vår





Da jeg så at den FINE bloggen Myke Minutter hadde en utfordring kalt 
"Vis meg din kommode", tenkte jeg med en gang at jeg måtte sende inn et bidrag. 
(Selv om jeg aldri har vært med på en blogge-utfordring før...:)) 

Jeg har nemlig verdens NYDELIGSTE kommode! 
(Syns jeg selv...;)) 

Jeg er utrolig glad i den! 
Både fordi det er gammelt arvegods 
og fordi jeg (og mannen min) har jobbet på den i timesvis! 







Den er faktisk nærmere 90 år... 

For meg har denne kommoden alltid vært hvit, med lilla og rosa detaljer. 
(lekkert...;)) og den har stått gjemt i kjelleren hos mamma og pappa. 
Plutselig en dag fikk jeg øynene opp for hvor FIN den var! 
Mamma fortalte at de hadde fått den av min mormor og morfar,  
som igjen hadde arvet den.. Opprinnelig var den brun. 
Den er håndlaget! Og ingen skuffer er like! 
Jeg pusset ned hele kommoden 
og malte den i denne nydelig varme gråfargen. 
Valmuefrø fra Jotun. 
Knottene er fra Kremmerhuset. 







Slik står kommoden og pryder soverommet vårt! 
Den er egentlig pynt nok i seg selv...  
Men et  stort speil og en print i fra pinterest  
med gode ord fra Moder Teresa har fått plass oppå. 
Sammen med de nydelig lotus lyktene fra Kremmerhuset. 






Dette er MIN kommode! 
Et kjært møbel i hjemmet vårt. 


En riktig god palmesøndag til deg og dine! 




PS: Du kan lese om utfordringen  
og se alle de andre flotte bidragene her. 






9 kommentarer:

  1. For ein nydelig kommmode, og denne ligg det nok mykje godt arbeid bak ja. Mange detaljar. Likte veldig godt det printet du har også, så kloke ord - men så var jo Mor Theresa ei klok kvinne også.

    God påske til deg og dine :)

    Klem Eli

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig hilsen! :) Utrolig hvor glad man kan bli i et møbel..;) Du har forresten en kjempe flott blogg!! LIKER den!

      Håper du får en herlig påske!

      Klem til deg!

      Slett
  2. Så flink du e Toril! <3 heilt nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk gode Hilde, du er alltid så flink til å rose du!! :)

      Slett
  3. Utrolig flott kommode!

    Kjempeflott blogg du har!

    Ønsker deg en fin påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så koselig at du legger igjen en hilsen! :) Nydelig skatoll du har, på et kjempe fint barnerom! Morsomt at det er din første utfordring også ;) God påske til deg også!! :)

      Slett
  4. Såå stas at du vil være med på utfordringen min og takk for fine ord!! :) Utrolig vakker kommode du har, jeg tror jammen at jeg har sett en slik hos min mormor og morfar en gang. Beklageligvis vet jeg ikke om den ble reddet før huset deres ble revet... Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Kjempe fornøyd med at kommoden har fått nytt liv! Og takk for at du laget en så fin utfordring! ;) Ønsker deg en god påske! Klem fra meg :)

      Slett
  5. Hei!
    Veldig, veldig fin kommode!
    Herleg farge og super søte knotter!
    Skjønner godt at den er din favoritt!!
    God kvardag til deg!
    IB

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!