torsdag 12. april 2012

Hjemmesnekra til verandaen!





Vi trenger nye utemøbler til sommeren...
(Eller vi burde vel hatt dem snart egentlig..;))
Har lyst på et stort robust bord, med masse plasser.
Mannen min elsker å grille, så vi trenger god plass  for
 koselige grillmiddagersene kvelder med venner... 
Og tegning og pinne-iser etterhvert som pjokken blir større.

Nå har vi faktisk bestemt oss for å lage møbler selv!!
Et stort røft utebord, med enkle benker til!

Her er litt inspirasjon fra Bohus, Fagmøbler og Skeidar.








Planen vår er å lage noe lignende dette, 
med kryssunderstell som er sammenleggbart.

Har faktisk  en arbeidstegning med mål klar (takk, pappa!)
Med materialoversikt og prisoverslag på materialet...;))
Så viss tid og energi strekker til så blir det nye 
hjemmelagde møbler i sommer!  Jippi!

Mannen min er nesten like gira som meg! ;)
(Selv om han vet at han må stå for det meste av snekringen..;))
Og pappa har bygget møbler før, så han er god konsulenthjelp!

Skulle aller helst begynt NÅ, 
men vi har ikke tid før juni en gang..


Gleder meg!

God torsdag til deg!






2 kommentarer:

  1. Hei, så spennende med hjemmesnekra!!! Moro med slike prosjekter!!gleder meg til å se resultatet. Fine inspirasjonsbilder. Vi er pgså på jakt etter bord&stoler, synes IKEA har en del fresht i år, men vi får se:)

    PS!! så hyggelig at du fant giveawayen min&vil følge bloggen:) Blir hyggelig å følge deg og videre:) Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kjempe koselig hilsen! Utrolig STAS at du vil følge bloggen min! :) Forresten.. Vi bor miiiilevis unna ikea :( Ålesund mangler det! Har som regel bilen full når vi kommer hjem fra tur...;)
      Klem tilbake til deg!

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!