mandag 20. februar 2012

Røff orkidé




Orkidé er en utrolig elegant blomst! 

Jeg elsker den! Og kjøper det ofte! Men den kan nesten være litt for 
elegant noen ganger...;) Jeg syns det kan være tøft å prøve å røffe den opp litt. 
Det går nemlig helt fint å ta av barken  og sette orkideen rett i en vase eller krukke.. 
Røttene setter faktisk pris på det ekstra lyset! Og når du skal vanne så fyller du opp 
 med vann til over røttene, lar det stå litt så de får trekke (gjerne noen timer)  
for så å helle ut vannet igjen. Jeg liker å se orkideene sånn! 








Min har fått plass i et norgesglass, på et rustikk fat/brett. 
Sammen med de nydeligste telysglassene i porselen fra Kremmerhuset. 

En fin liten komposisjon ;) 

Har funnet ut at jeg er helt håpløs på komposisjoner og grupperinger i interiøret. 
Lager små "stilleben" overalt... Tipper kunstlærerne jeg hadde  
på videregående hadde vært fornøyd med meg! ;) 

Jeg er iallefall nesten nevrotisk opptatt av tingenes plassering og harmoni! 
Og så jeg flytter rundt på ting hele tiden for å få forandring... 

Kjenner du deg igjen? ;)


Ny uke - måtte den bli god!  
Klem Toril 





2 kommentarer:

  1. Heisann

    Lekker blogg du har - men du, kan du ta et bilde av Orkideen din forfra også, sånn at jeg ser hvordan blomsten ser ut i norgesglasset? ... høres supertøft ut:-)
    Legger meg til som følger
    Happy natt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Lisa! Så koselig at du vil følge meg videre :) Skal selvfølgelig fikse et bilde av orkideen vettu... Takk for kjempe koselig hilsen! Fortsatt god helg til deg :)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor!